Eliška Parátová(9)
20. 4. 2009
Úkol č. 4 – Suplovaná hodina ICT v 9. třídě - téma si zvolte a náročnost odvoďte z RVP ZV
Příprava učitele na hodinu
Název tématu: Suplovaná hodina ICT
Předmět: Informatika
Ročník: 9. třída ZŠ
Pomůcky:
Stolní PC, myš, klávesnice, monitor, interaktivní tabule.
Místo výuky:
Počítačová učebna.
Úvod do hodiny:
Co by měl umět žák deváté třídy podle RVP ZV:
ZPRACOVÁNÍ A VYUŽITÍ INFORMACÍ
Očekávané výstupy žák
-ovládá práci s textovými a grafickými editory i tabulkovými editory a využívá vhodných aplikací
-uplatňuje základní estetická a typografická pravidla pro práci s textem a obrazem
-pracuje s informacemi v souladu se zákony o duševním vlastnictví
-používá informace z různých informačních zdrojů a vyhodnocuje jednoduché vztahy mezi údaji
Učivo:
-počítačová grafika, rastrové a vektorové programy
-tabulkový editor, vytváření tabulek, porovnávání dat, jednoduché vzorce
-prezentace informací (webové stránky, prezentační programy, multimédia)
-ochrana práv k duševnímu vlastnictví, copyright, informační etika
Zeptám se žáků, co všechno probírali v hodinách a co všechno umí a zvládají. Každého se postupně zeptám co nejraději v hodinách dělali a pak jak odpoví tak to budou dělat
( budou mít na výběr: tvoření webových stránek, práce s interakční tabulí, úprava fotek, prezentace atd.). Každý si něco vybere a na dané téma něco vytvoří.
Cíl hodiny:
Opakování znalostí které už znají.